Göz Kapaklarında ve Yüzde İstemsiz Kasılmalar

• Göz kapaklarında ve yüzde istem dışı kasılmalar olabilir. Bu kasılmaların oluşumunda genellikle belirli bir neden bulunamaz.
  • Kasılmalar iki göz kapağının  birlikte istem dışı kasılarak kapanması şeklinde olabilir (blefarospazm). Bu durumda hastalar gözlerini açamazlar. Kasılmanın geliş zamanı ve süresi  belli olmadığı için, kasılma olduğu zaman hasta  etrafını göremez ve hayat standartları bozulur.
  • Bazı hastalarda ise kasılmalar yüzün bir yarısında, ağız kenarında kasılmalar şeklinde olur (Hemifasiyal spazm).
  • Tedavi kas kasılmaları olan alanlara kas kasılmalarını giderici ilaçlar uygulanabilir.

Göz Kapaklarında ve Yüzde İstemsiz Kasılmalar Ağrı Yapar Mı?

Göz kapaklarında ve yüzde oluşan istemsiz kasılmalar tamamen kasılma şeklindedir. Gözün kapanması sıkı kapanması ve açılamaması söz konusudur. Bunlar herhangi bir ağrıya neden olmazlar.

Göz Kapaklarında ve Yüzde İstemsiz Kasılmalar Nasıl Geçer?

Yüzde olan istemsiz kasılmalar özellikle göz kapaklarındakinin nedeni çoğu zaman belli değildir.

Bazı hastalarda kuru göze sekonder olarak karşımıza çıkabilmektedir. Bu yüzden bu hastaların kuru göz açısından araştırılmaları gerekmektedir.

Bu başlangıçta hafif şekilde başlar zaman içerisinde gözün kapanması kapanma sırasında görme işlevinin zorlanması şeklinde karşımıza çıkabilmektedir.

Bu durumlarda yapılacak tek tedavi yöntemi botulinum toksin uygulamalarıdır.

Botulinum toksin uygulamaları belli bir süre için yaklaşık 3-6 aylık bir süre için kapakta ki kasılmaları ortadan kaldırır ve hastanın yüzde istemsiz kasılmaları ortadan kalkınca rahatlamasına neden olabilmektedir.

Ama toksinin etkisi ortadan kalkınca kasılmalar tekrardan başlar. Bazı olgular botulinum toksinine yanıt vermeyebilirler.

Bu durumda cerrahi olarak yüzde istemsiz kasılmanın nedeni olan kasların bir kısmının alınması söz konusu olabilmektedir.

Göz Kapaklarında ve Yüzde İstemsiz Kasılmaların Nörolojik Nedenleri Nelerdir?

Gözde ve yüzde oluşan istemsiz kasılmalarda göz kapaklarında oluşan istemsiz kasılmaların genel olarak etolojisi saptanmamıştır.

Hem gözde hem yüzde olan istemsiz kasılmalarda hastanın nörolojik açıdan mutlaka araştırılması gerekmektedir.

Özellikle sinirlere bağlı olarak meydana gelen problemlerde sinir sıkışmaları var ise özellik yüz sinirinin fasiyal sinirle ilgili problemler varsa yüzde olan kasılmaların nörolojik sebeplerinin araştırılması gerekmektedir.

Kas Kasılmalarını Giderici İlaç Uygulamaları

Yüz bölgesinde kas kasılmalarını giderici ilaç, göz çevresi kaz ayakları, kaş arası, alın kırışıklıkları ile dudak üzeri çizgileri gidermek için uygulanabilir.